duminică, 17 aprilie 2011

Tips and Tricks

1. Nivelului de Antigel (lichidul de racire al motorului)
Mai intai trebuie sa identificati sub capota, la motor, vasul de expansiune (A). :) Vasul care are un capac galben, mare.
Verificarea antigelului se face vizual, fara deschiderea capacului si numai cand motorul este rece.
Vasul are 2 marcaje, pentru nivelul minim si maxim. Intotdeauna lichidul de racire trebuie sa fie deasupra indicatorului de minim.
De retinut: Antigelul trebuie schimbat la 2 ani, obligatoriu! (tot ce este in vas trebuie aruncat si pus lichid nou)

2. Schimbarea antigelului
Pentru motoare de 1,2 -1 litru = trebuie cumparat 2l apa distilata si 2l antigel
Pentru motoare de 1,6l - 2l = 3l apa si 3l antigel

Aceasta cantitate este aproximativa si s-ar putea sa fie putin mai mult decat necesar, dar nu se poate cumpara cantitatea exacta necesara motorului vostru. Nu-i lasa-ti pe oamenii din service-uri sa va pacaleasca sa luati 4l+4l, este excesiv de mult si nu veti ajunge sa il folositi.

3. Nivelul de ulei
Din nou, ne uitam la motor! :)
Luati o carpa sau un servetel mai gros, identificati joja (instrumentul de masurare al uleiului din motor, care maner galben/portocaliu, B), scoateti-o si stergeti-o de ulei de la varf 5-10cm, astfel incat sa vedeti marcajele, min si max.
Dupa ce sterge-ti joja de ulei, o baga-ti la loc pana la capat si o scoate-ti din nou si asa veti putea stabili nivelul de ulei din motor. Trebuie neaparat ca nici unul dintre marcaje sa nu fie depasit, nici prea mult ulei nici prea putin ulei, ci undeva la mijloc.

La unele masini, exista un indicator de bord care se aprinde - buton galben pentru cand nivelul de ulei este scazut, care ulterior se transforma in culoarea rosie daca nivelul min a fost depasit, si NU ar trebui sa mai mergeti cu masina!!!
Din pacate, nu toate masinile au acest indicator "galben" de atentie si se aprinde direct cel rosu.
Asa ca aveti grija!
De obicei, uleiul se verifica dupa ce ati mers cu masina suficient de mult ca motorul sa ajunga la temperatura normala de functionare (80-90 grade), se opreste si se lasa sa se raceasca 5-10 minute.
Nu verificati uleiul cu motorul rece! 

De retinut: Uleiul se schimba ori la un numar de km, cand trebuie facuta revizia sau la maxim la 1 an, daca nu au fost facuti nr de km necesari pentru revizie.

4. Stergatoare
Cand luam stergatoare noi, majoritatea, dar nu toate, au indicatoare de uzura.
Dupa ce le punem in functiune, trebuie sa dezlipim etichetele de pe partea de fier.
Sub acele etichete se afla indicatoarele, care la inceput sunt negre si pe parcurs devin galbene/portocalii/rosii (in functie de producator) culori care ne atentioneaza ca stergatoarele trebuie schimbate.

De retinut: Daca modelul pe care l-ati cumparat, nu are aceste indicatoare colorate, atunci in momentul in care incep sa lase dare de apa sau pelicula de apa pe parbriz, trebuie neaparat schimbate.


5.Placute de frana:
Cei mai norocosi dintre noi au indicator pentru uzarea placutelor de frana, pe bord, pentru restul exista
asa zisul indicator "sonor".
Pe placutele de frana exista o tablita de metal care intra in contact cu discul de frana producand un sunet: scartietura!
O data ce incepeti sa auziti o scartietura in timpul franarii, inseamna ca  placutele se apropie de nivelul de uzura maxima.
Daca auziti ca masina scartie tot timpul, este clar placutele s-au uzat complet! Trebuie sa fiti atente si sa le schimbati imediat!

De retinut: Schimbarea lichidului de frana se face obligatoriu o data la 2 ani! (D)
A - vasul de expansiune (cu lichid de racire motor/antigel)
B - Joja
C - vasul cu lichid de parbriz
D - vasul cu lichid de frana
E - bateria
F - compartiment filtru de aer
G - placuta cu seria de identificare auto
H - orificiu (buson) de umplere ulei motor
I - vasul cu lichid pentru servo-directie

Foto: enciclopedie-auto.ro si FordKA.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu